Protože dnešní mladá generace začíná pomalu ale jistě tvořit zajímavou cílovou skupinu klientů bank, rozhodla se Hypoteční banka prozkoumat, jakým způsobem chtějí mladí lidé uzavírat hypotéky a komunikovat se svou bankou.

Ačkoliv více než 70 % Čechů ve věku 18 až 30 let vlastní chytrý telefon, mobilní bankovnictví využívá jen 40 % z nich. Přibližně polovina respondentů považuje za nejlepší prostředek komunikace s bankou některou z on-line forem, například e-mail, chat nebo on-line videochat s bankéřem. „22 % mladých lidí uvedlo, že jim nejvíce vyhovuje právě on-line chat nebo videochat, což je pro Hypoteční banku skvělá zpráva. Tuto službu totiž poskytujeme v rámci virtuální pobočky svým klientům již od roku 2011,“ komentuje výsledek průzkumu ředitel marketingu Hypoteční banky Jiří Ochec.

Oproti tomu oblíbené sociální sítě v čele s Facebookem v bankovním světě příliš důvěry nebudí. „38 % mladých Čechů je považuje za příliš veřejné, zatímco komunikace s bankou pro ně stále představuje velmi osobní záležitost, kterou rozhodně nechtějí sdílet s ostatními,“ doplňuje Jiří Ochec.

Ne všichni mladí komunikují online, proto Hypoteční banka otevřela novou pobočku

Zdaleka ne všichni dvacátníci jsou tak „cool“ a v zajetí moderních technologií, jak se obvykle tváří. Zhruba polovina z nich si stále nejraději zajde na pobočku banky osobně, případně si dá schůzku s poradcem, obzvlášť když se jedná o nějakou důležitější záležitost, kterou pořízení vlastního bydlení a hypotéka bezpochyby je.

„Hypoteční banka se proto rozhodla otevřít další pobočku, aby vyšla vstříc i těm klientům, kteří nedají dopustit na osobní kontakt. Sídlí na Praze 4 a je zařízena podle nejnovějšího konceptu Hypoteční banky, který má evokovat prostředí domova a navodit příjemnou atmosféru,“ vysvětluje Jiří Ochec.

V pořadí již osmadvacátá pobočka Hypoteční banky tak rozhodně nepřipomíná klasické chladné bankovní prostředí, ale představuje spíše útulný a moderní bytSoubor místností a prostorů pod společným uzavřením, který svým stavebně technickým a funkčním uspořádáním a vybavením splňuje požadavky na trvalé bydlení. Byt musí mít obytný prostor, vlastní uzavíratelný vstup, předsíň, prostor pro vaření, pro uskladnění potravin, pro tělesnou hygienu a pro umístění záchodové mísy., ve kterém se klienti cítí „jako doma“. „Jdeme cestou přibližování se klientovi, tedy snažíme se o to, aby se při vyřizování hypotéky cítil maximálně příjemně a uvolněně. Není zde sebevědomý bankéř a naproti němu stísněný klient na nepohodlné židli. Všichni sedí v pohodlných křeslech, jsou partneři, panuje tu více rodinná atmosféra. A kdo ví, třeba se klienti inspirují našimi interiéry i při zařizování vlastních domovů,“ usmívá se Magda Sodomková, ředitelka nové pobočky Hypoteční banky na Praze 4, která se veřejnosti otevřela v květnu 2014.

Hypoteční banka v současné době provozuje 28 poboček ve všech regionech České republiky. Dalších 22 poradenských míst pak provozují externí partneři a její hypotéky prodává i více než devět tisíc nezávislých finančních poradců.

Poznámka: Průzkumu Hypoteční banky se zúčastnilo celkem 525 respondentů a respondentek ve věku 18 až 30 let, z nichž část ještě studuje, část již pracuje. Realizoval se v průběhu dubna 2014 kvantitativní i kvalitativní metodou šetření a spolupracovala na něm agentura Ipsos.

Datum: 23.6.2014 17:32:00